Subscribe to RSS feeds

oh qiraat ku..




ni la sijil KKQ..
salam 'alaikum wbt..

hmm..nak share about my result KKQ(kelas kemahiran Quran)
alhamdulillah..walaupun x dapat mumtaz..inilah kemamppuan ana.inilah yg Allah berikan bt ana.syukur pada Allah swt.utk KKQ ting.3 tahun lepas..n result die baru sampai.ade 4 org dapat mumtaz(semua cemerlang)..2 lelaki n 2 pmpuan..wah..mabruk sahabatku..dan ana,sijil KKQ didlam genggaman sekarang..ptg td ambik..'tarannum-cemerlang,hafazan-cemerlang,peperiksaan bertulis cemerlang..tapi,qiaraat-amat baik.oh,dimanakah cemerlangku..
ape2 pun.alhamdulillah..ana akan cube baiki dalam bidang qiraat..memang diakui,agak susah untuk mengingat khilaf2 yang dibaca oleh 7 imam dan 14 perawi qiraat ni.tapi,dimana ada kemahuan,disitu ada jalan'belajar ilmu Allah ni,insyaAllah..Allah permudahkan jalan kita.'

ok la..berdasarkan pemerhatian ana,ramai yang xnak amik exam KKQ.knp?sayang tau.dah belajar susah payah,ni la masenye kite nak tgk kemampuan kite.tapi ingat,niat kerana Allah.buat adik2 yang baru nak ambik KKQ 2..KKQ x susah,x memeningkan..soalan bertulis pun,kertas OMR je.main2 bulat2 je..soalan die pun x berbelit2..senang nk paham.asal kite bace.
and,KKQ mmg best.belajr nuzul Quran,asbab nuzul,tajwid,ayat Makiyah,ayat Madinah..byk lg..
pengetahuan dapat,pahala pun dapat..kan bagus 2.so,sape2 yg x nak ambik KKQ 2..fikir2lah 10 kali dlu,k?hehe.

baiklah,undur diri..wassalam wbt

2 comments:

Cik Mirara said...

salam.
waaaaah,
congrats ya.

wardatussofia said...

syukran jazilan,ini je yg trmampu.alhmdulillah.

Post a Comment