Subscribe to RSS feeds

jangan berdukacita dan banyaklah beristigfar kerana Allah Maha Pengampun.


"sehingga akau berkata(kepada mereka):"mintalah ampun pada tuhan kamu,sesungguhnya adalah Ia Maha Pengampun"(sekiranya kamu berbuat demikian),Dia akan menghantarkan hujan lebat mencurah-curah kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan serta anak-pinak;dan Dia akan mengadakan bagi kamu sungai-sungai(yang mengalir dalamnya)." (surah Nuh:10-12)


beristigfarlah banyak2 supaya anda dapat menemukan jalan keluar,mendapat ketenangan batin,harta yang halal,keluarga yang soleh,dan ujan yang deras.


"dan hendaklah kamu meminta ampun kepada Tuhan kamu (dari perbuatan syirik),kemudian hendaklah kamu rujuk patuh semula kepada-Nya,supaya Dia memberi kamu nikmat kesenangan hidup yang baik(di dunia) hingga ke suatu masa yang tertentu,dan (di akhirat pula)Dia akan memberi kepada tiap2 seseorang yang mempunyai kelebihan(dalam sebarang amal soleh)akan pahala kelebihannya itu." (surah Hud:3)
menurut 1 hadis ada disebut,ertinya:"sesiapa beristigfar banyak2,nescaya Allah akan memberi jalan keluar untuk tiap2 kesusahan/kecemasan dan akan membuka pintu keluar dari tiap2 kesempitan." anda perlu membaca penghulu istigfar sebanyak mungkin,lafaznya sebagaimana disebut dalam hadis Sahih Bukhari sebagai berikut: maksudnya...


"yaAllah,Engkau adalah Tuhanku.tidak ada Tuhan selain Engkau,Engkau ciptakan aku,dan aku adalah hamba-Mu.aku akan melaksanakan semua janjiku untuk-Mu dengan segala kemampuanku.aku berlindung kepada-Mu dengan segala nikmat-Mu atasku dan aku mengakui dosa-dosaku maka ampunilah aku kerana tidak ada yang mengampuni dosa-dosa kecuali Engkau."

0 comments:

Post a Comment